SAFE LAB

SAFE LAB

Laboratorium Bezpieczeństwa Akademii Bezpiecznej Jazdy – SAFE LAB.

Nasze laboratorium bezpieczeństwa to szereg symulatorów i urządzeń które służą do przeprowadzania zajęć w sposób stacjonarny. Nie zawsze jesteśmy w stanie przeprowadzić zajęcia z użyciem samochodów w sposób dynamiczny. Na różnego rodzaju , festynach, spotkaniach firmowych w hotelach i centrach konferencyjnych gdzie nie ma toru do jazdy możemy przeprowadzić zajęcia z bezpieczeństwa jazdy samochodem w równie ciekawy sposób poruszając bardzo istotne aspekty bezpieczeństwa jazdy . Zajęcia takie mogą mieć nawet formę współzawodnictwa i integracji zespołu.

Czym dysponuje SAFE LAB ?

1. Symulator dachowania samochodu   

IMG_2314Symulator Dachowania to pełnowymiarowy samochód osobowy, który zamontowany jest na platformie umożliwiającej obrót pojazdu w osi poziomej. Urządzenie  obraca samochód o 180 – 360 stopni, dzięki czemu możemy na własnej skórze – ale w IMG_2316bezpiecznych warunkach – przekonać się co się dzieje, kiedy samochód dachuje. Prędkość obrotu symulatora ma pięć różnych szybkości obrotowych. Maksymalna dostępna prędkość jest obecnie najszybszą w Polsce,  chwilowe postoje w określonych pozycjach reguluje instruktor.Celem tej próby, jest uświadomienie kierowcom jak ważne jest poprawne zapinanie pasów bezpieczeństwa dla ich zdrowia i życia. Jak ważne również jest odpowiednie zabezpieczenie przedmiotów w aucie. Nasz symulator nie służy jedynie do obracania się w samochodzie. Głównym celem jest nauka wychodzenia z wywróconego pojazdu.

2. Symulator zderzeniowy

IMG_0332Symulator zderzenia z przeszkodą stałą dzięki któremu możemy w naturalnych warunkach sprawdzić jak wielkie siły działają na nasze ciało podczas zderzenia i jak ważne jest prawidłowe zapinanie pasów bezpieczeństwa.

Obraz 166

3. Alkogogle Służą do demonstracji upośledzenia zmysłów występującego po spożyciu alkoholu: Obniżenie koncentracji, spowolnienie czasu reakcji, niemożność określenia kierunków, zniekształcenie widzianego obrazu, zmiany w ocenie odległości, zmniejszenie możliwości oceny sytuacji, podwójne widzenie, brak koordynacji mięśniowej.

 

4. Miernik czasu reakcjiaparat pomiaru szybkości i adekwatności reakcji. Wpływ głośnej muzyki lub rozmowy telefonicznej przez zestaw głośnomówiący na czas i adekwatność reakcji podczas jazdy samochodem.Badanie polega na reagowaniu w odpowiedni sposób na pojawiający się bodziec. Odpowiednio; światło zielone – aparat1przyciskamy prawy pedał, światło pomarańczowe – przycisk w prawej ręce, światło czerwone – przycisk w lewej ręce , pojawiający się dźwięk – przyciskamy lewy pedał. Wykonane są 2 badania w różnych warunkach . Pierwsze badanie w skupieniu w słuchawkach ograniczających dopływ innych bodźców sprzyjających skupieniu. Drugie badanie odbywa się przy głośnej muzyce lub podczas rozmowy z operatorem miernika który zadaje badanemu proste pytania imitując rozmowę przez telefon sprzyjającej rozkojarzeniu badanego. Porównanie wyników ma na celu uświadomienie uczestnikom szkolenia wyników na tle norm standardowych oraz wpływu muzyki lub rozmowy tel przez zestaw głośnomówiący w samochodzie na czas reakcji. Forma rywalizacji – czas reakcji może być brany pod uwagę jako punktacja w zawodach indywidualnych lub grupowych .

5. Aparat krzyżowy Aparat do oceny koordynacji wzrokowo-ruchowej z krzyżowym układem bodźców.comment_6fvUYdYF1o1IdkJ3c7lEcIIAh8UEhtFlBadane cechy to szybkości reakcji psychomotorycznej, koncentracja uwagi, dokładności spostrzegania, szybkość podejmowania decyzji odporność na zmęczenie.Wykonane są 2 badania w różnych warunkach . Pierwsze badanie w skupieniu w słuchawkach ograniczających dopływ innych bodźców sprzyjających skupieniu. Drugie badanie odbywa się przy głośnej muzyce lub podczas rozmowy z operatorem miernika który zadaje badanemu proste pytania imitując rozmowę przez telefon sprzyjającej rozkojarzeniu badanego. Porównanie wyników ma na celu uświadomienie uczestnikom szkolenia wyników na tle norm standardowych oraz wpływu muzyki lub rozmowy tel przez zestaw głośnomówiący w samochodzie na czas reakcji.

6. STEREOMETRbadanie zdolności oceny odległości i wpływ oślepiających świateł na ocenę odległości.Wykonane są 2 badania w różnych warunkach . Pierwsze  w normalnych warunkach badania i ocena wg tabel standardów. Drugie badanie ze światłem powodującym efekt lśnienia lub oślepiania podobny do efektu oślepiania przez światła samochodu nadjeżdżającego z przeciwka w nocy.

7. Nauka doboru i montażu fotelików dla dziecka

W sprawach zamówień i cen poszczególnych elementów prosimy o kontakt z biurem Akademii

 

 

« Wróć do listy